МЕТОДИЧНИЙ СУПРОВІД ФОРМУВАННЯ МІЖКУЛЬТУРНОЇ КОМУНІКАЦІЇ ПІДЛІТКІВ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

Автор(и)

  • Валентина Бойчук аспірант кафедри освітології та психолого-педагогічних наук, Київський університет імені Бориса Грінченка м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0002-5803-5316
  • Вікторія Желанова доктор педагогічних наук, професор кафедри освітології та психолого-педагогічних наук, Київський університет імені Бориса Грінченка м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0001-9467-1080

DOI:

https://doi.org/10.28925/2518-7635.2022.75

Ключові слова:

метод, методичне забезпечення, міжнародне спілкування, підліток, уроки англійської мови

Анотація

Статтю присвячено методичному забезпеченню формування міжкультурної комунікації підлітків на уроках англійської мови. Метою статті є опис методичного забезпечення, яке можна використовувати для формування міжкультурної комунікації підлітків на уроках англійської мови. Провідними методами дослідження обрано аналіз та систематизацію методів формування міжкультурної комунікації підлітків на уроках англійської мови. Зазначено, що в епоху глобалізації та цифрового суспільства розвиток науки, технологій та темп життя людей постійно прискорюються. Тож сьогодні однією з найнеобхідніших навичок сучасної людини є її готовність до міжкультурної комунікації, що передбачає її здатність спілкуватися з представниками різних культур і досягати бажаного результату – взаєморозуміння. Наголошується на тому, що загальноосвітня школа має формувати готовність до міжкультурного спілкування ще з підліткового віку. Цей вік є сензитивним для формування морально-культурних якостей особистості, характеру, поглядів, стереотипів поведінки, мислення, світогляду, що дає можливість прищеплювати підліткам національні та загальнолюдські цінності, виховувати шанобливе ставлення до іншої культури. Також найбільш сприятливим середовищем для набуття та вивчення навичок міжнародного спілкування є урок англійської мови. Без знання англійської мови практично неможливо спілкуватися з представниками інших культур. Визначено, що ефективне методичне забезпечення формування міжкультурної комунікації підлітків на уроках англійської мови залежить від правильного використання, поєднання та послідовності методів, прийомів і засобів. Наведено різні методи формування міжкультурної комунікації підлітків на уроках англійської мови: словесний наратив, роз’яснення, дискусія, лекція, метод ілюстрації, показ, метод драматизації, діалогові методи та технології, методи моделювання та інтерактивного моделювання, методи біографічного відображення, рольові ігри, метод проєктів, Веб-квести, метод тренінгу.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Валентина Бойчук, аспірант кафедри освітології та психолого-педагогічних наук, Київський університет імені Бориса Грінченка м. Київ, Україна

аспірант кафедри освітології та психолого-педагогічних наук, Київський університет імені Бориса Грінченка, м. Київ, Україна, v.boichuk.asp@kubg.edu.ua

Вікторія Желанова, доктор педагогічних наук, професор кафедри освітології та психолого-педагогічних наук, Київський університет імені Бориса Грінченка м. Київ, Україна

доктор педагогічних наук, професор кафедри освітології та психолого-педагогічних наук, Київський університет імені Бориса Грінченка, м. Київ, Україна, v.zhelanova@kubg.edu.ua

Посилання

Bowman, C. (2000). Infusing technology-based instructional frameworks in the methods courses: a response to Pope and Golub. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 1(1), 98–101.

Dodge, B. (1997). Some thoughts about WebQuests. San Diego State University. http://webquest.sdsu.edu/about_webquests.html

Hoidosh, N. (2012). Dialohovi tekhnolohii navchannia u systemi profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv inozemnykh mov [Dialogue technologies of teaching in the system of professional training of future foreign language teachers]. Pedagogy. Psychology. Philosophy. Pereiaslav-Khmelnytskyi, 26, 70–75.

Holota, N. (2022). Dialohichni tekhnolohii yak skladova praktyko zoriientovanoi pidhotovky maibutnikh pedahohiv. Pedagogical Education: Theory and Practice. Psychology. Pedagogy, 37(1), 47-53. https://doi.org/10.28925/2311-2409.2022.377

Liddicoat, A. J. (2022). Interculturality in language and culture education. Language

Education in Multilingual Colombia. (pp. 5-16). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003155263

Littlewood, W. (1991). Communicative Language Teaching. Cambridge University Press.

Liu, Y. (2022). Developing Students’ Intercultural Communicative Competence Through Threads of Personal Experiences: A Reflective Approach, Chinese Journal of Applied Linguistics,45(3), 433–444. https://doi.org/10.1515/CJAL-2022-0309

Mospan, N. (2022). Teaching emotional English intonation. Continuing Professional Education: Theory and Practice, 2, 45–51. https://doi.org/10.28925/1609-8595.2022.2.5

Mospan, N. V., Ognevyuk, V. O., & Sysoieva, S. S. (2022). Emergency higher education digital transformation: Ukraine’s response to the COVID-19 pandemic. Information Technologies and Learning Tools, 89(3), 90–104. https://doi.org/10.33407/itlt.v89i3.4827

Mospan, N. V., & Sysoieva, S. O. (2022). Trends in digital adaptation of schools during the COVID-19 pandemic. Information Technologies and Learning Tools, 91(5), 21–35. https://doi.org/10.33407/itlt.v91i5.5063

Minett, A. J., Dietrich, S. E., & Ekici, D. (2022). Person to Person Peacebuilding, Intercultural Communication and English Language Teaching: Voices from the Virtual Intercultural Borderlands. (pp. 1–195). Multilingual Matters.https://www.multilingual-matters.com/page/detail/Person-to-Person-Peacebuilding-Intercultural-Communication-and-English-Language-Teaching/?k=9781788927079

Pidborskyi, Yu. (2012). Zastosuvannia dialohovykh tekhnolohii u navchalno-vykhovnomu protsesi [Using of dialogue technologies in the educational process]. Pedagogical Sciences: Collection of scientific works, Luhansk, 22 (257), 132–139.

Salomão, A. C. (2022). Foreign Language Communication in Virtual Exchanges: Reflections and Implications for Applied Linguistics. International Journal of Computer-Assisted Language Learning and Teaching (IJCALLT), 12(3), 1–14. http://doi.org/10.4018/IJCALLT.307061

Simpson, A. (2022). Reconfiguring Intercultural Communication Education through the dialogical relationship of Istina (Truth) and Pravda (Truth in Justice). Educational Philosophy and Theory. https://doi.org/10.1080/00131857.2022.2098109

Tamarkina, O. (2016). Zastosuvannia dialohovykh tekhnolohii v navchalnomu protsesi. Problems of linguistics and methodology of teaching languages in the context of entry of Ukraine into the European space: collection of materials of All-Ukrainian Internet Conference. UNUS.

Villegas-Paredes, G., Canto, S., & Moranta, I. R. (2022). Telecollaboration and intercultural communicative competence in SFL teaching-learning: a Project in Higher Education [Telecolaboración y competencia comunicativa intercultural en la enseñanza-aprendizaje de ELE: un proyecto en Educación Superior] (pp. 97–118). https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=8393671

Wang, M., & Devitt, A. (2022). A systematic review of computer-mediated communications in Chinese as a foreign language from 2008 to 2022: Research contexts, theoretical foundations and methodology, affordances and limitations. Language Teaching Research, 0(0). https://doi.org/10.1177/13621688221132475

Downloads


Переглядів анотації: 254

Опубліковано

2022-12-31

Як цитувати

Бойчук, В., & Желанова, В. (2022). МЕТОДИЧНИЙ СУПРОВІД ФОРМУВАННЯ МІЖКУЛЬТУРНОЇ КОМУНІКАЦІЇ ПІДЛІТКІВ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ. The Modern Higher Education Review, (7), 53–66. https://doi.org/10.28925/2518-7635.2022.75

Номер

Розділ

СОЦІАЛЬНІ ТА КУЛЬТУРНІ АСПЕКТИ ОСВІТИ