ВИЩА ОСВІТА У ФРАНЦІЇ: ОСОБЛИВОСТІ ІСТОРИЧНОГО РОЗВИТКУ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2518-7635.2018.3.4Ключові слова:
вища освіта у Франції, елітні школи, основні державні установи, приватні вищі установи, університет.Анотація
У статті розглянуто особливості історичного розвитку та сучасного стану вищої освіти у Франції. Визначено періоди розвитку вищої освіти Франції тарозглянуто складну й багатоступеневу систему французької вищої освіти. Звернено увагу на зв’язок освіти з економікою і наукою країни, технікою та культурою суспільства.Зазначено важливість розвитку освітидля стратегії національного розвитку країни та цивілізації в цілому.Обґрунтовано актуальність дослідження історичного розвитку університетської освіти Франції.Окреслено етапи розвитку освіти в університетах Франції та розглянуто особливості кожного з цих етапів. Досліджено типи вищих навчальних закладів у Франції та їх особливості в контексті тенденцій розвитку.Розглянуто сучасний етап розвитку системи французької університетської освіти та особливості структурних перетворень.У статті зазначено дуальність міжфранцузькими закладами вищої освіти та дослідницькими центрами, а також дуальність між освітніми установами та навчальними програмами. Вивчено особливості функціонування університетів, «великих шкіл» та приватних закладів вищої освіти. Зазначається сильна централізована присутністьта роль держави у сфері освіти Франції, зокрема в організації навчального процесу та у фінансуванні сфери освіти, а також у визначенні фундаментальних принципів освітнього процесу.У статті звертається увага на досягнення французької системи вищої освіти та її унікальність. Виділено роль і місце великих шкіл у системі вищої освіти у Франції. Згадуються провідні елітні школи та університети, а також зазначено умови вступу до них. Увага приділялася практично рівній якості освіти в столиці і в провінції. Звернено увагу на національний характер французької вищої освіти.
Завантаження
Посилання
Durdas, A. (2018). The development of university education in France: the historical aspect. Pedagogical process: theory and practice, 1–2 (60–61), 232–237.
France Higher Education System. Retrieved from http://www.euroeducation.net/prof/franco.htm.
Korsak, K. V. (1997). Vyshcha osvita Franciji [Higher education in France]. Vyshha svitova osvita, 122–131.
Nezhyva, O. M. (2017). Fenomen osvitnjoji polityky: nacionaljnyj ta mizhnarodnyj vymiry: monoghrafija [The Phenomenon of Educational Policy: National and International Dimensions: Monograph]. Kyiv, Ukraine: Vyd-vo «Zovnishnja torghivlja», 280.
Vitvycjka, S. S. (2011). Osnovy pedaghoghiky vyshhoji shkoly : Pidruchnyk [Fundamentals of Higher Education Pedagogy: Textbook]. Kyiv, Ukraine: «Centr uchbovoji literatury», 327–328.
Présentation de l'enseignement supérieur. Retrieved from http://www.enseignementsup-recherche.gouv.fr/pid25124/presentation-de-l-enseignement-superieur.html.